Gogomania zilei – brandingul personal

dsc2519_mod

Nu mai stiu exact cum a ajuns sintagma asta la mine si nici cand. Imi amintesc senzatia de perplexitate totala care m-a cuprins cand am auzit-o si care s-a accentuat cand am avut curiozitatea sa sap un pic in problema. A trecut ceva vreme de atunci dar cum am scris mai demult despre fuga de responsabilitate si am uitat de acest subiect am zis ca e cazul sa revin.

Asadar ce mama lui e brandingul personal? Ideea e relativ simpla – creezi o marca personala. Un exemplu bun (din wikipedia) – Donald Trump. Numele lui a devenit destul de rapid o marca pentru ca l-a adaugat oricarui lucru pe care il facea, de la blocuri cu multe etaje pana la friptura Trump. Se scarpina in nasul Trump, se sterge la curul Trump. Pana aici e simplu – o definitie data unui fenomen care apare din cand in cand. Se presupune ca daca esti om de isprava si faci unele lucruri spectaculoase oamenii vor incepe sa stie cum te cheama. Or sa inceapa sa te imite. Numele tau devine o marca.

Aici vine treaba interesanta. Daca nu esti cine-stie-ce? Daca esti ok dar nu spectaculos? Sau de-a dreptul banal, poate chiar usor idiot. Cum faci branding personal? Pai foarte simplu ar raspunde aia 1% din oamenii cu bun-simt de pe lumea asta. Nu faci. Nu-ti trebuie. Iti vezi de viata, nevasta, copii, prieteni, catel, etc fara brand. Mare lucru. Nuuuuuu – se aud tipand ceilalti 99%. Trebuie sa existe o solutie! Vrem brand personal. Da? se aude o voce timida. Si ati fi dispusi sa platiti pentru asta? DA. AVEM BANI! SUNTEM TARI!. Bine! zice vocea timida. Va costa ceva. Fac eu un curs. Va invat cum sa va creati brandul personal.

Si pe urma incepe distractia. Cum vrei sa arate brandul? Vrei sa fii inteligent? Sau sensibil? Cool? Sau intelept? Sau toate de-odata? In functie de ce bifezi acolo pe fisa de inscriere ti se livreaza un asa-numit “personal branding toolkit”. O trusa de scule cum ar veni. Hai sa vedem ce contine trusa de scule de aici

  1. Carte de vizita
  2. CV, referinte
  3. Portofoliu
  4. Blog/web
  5. Profil LinkedIn
  6. Profil Facebook
  7. Profil Twitter
  8. CV video
  9. Garderoba
  10. Adresa e-mail.

Deci, contra cost, esti invatat sa faci toate alea, inclusiv cum sa te imbraci. Dupa ce termina cu tine omul cu voce timida esti rezolvat. Ai brand personal. Facut de altii. De profesionisti. Daca e brandul nasol? Pai e responsabilitatea lor, dai javrele in judecata. Pe urma treci la personal rebranding. In care te stergi la cur cu brandul numarul 1 (nu e simplu, e nevoie de specialisti si pentru asta) si creezi brandul numarul 2. Sau 3,4,5,6, etc.

Se pune insa intrebarea (mi-o pun eu cel putin) tu unde esti in tot acest proces? Tu cine esti? Pai – tot eu raspund – nu conteaza prea tare. Din moment ce ai avut nevoie de altii sa-ti spuna. Din moment ce ai lasat pe altii sa te defineasca si sa arate lumii cine esti. Cum poti fii mai putin de atat? Cum poti fii mai nesemnificativ, mai lipsit de continut?

Published
Categorized as Blog

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *