Semper in excrementum sole profundum qui variat    

Sper sa nu mor pe vreo sosea. Dar daca se va intampla, o sa mor probabil din cauza vreunui bezmetic care calareste soseaua ca pe propria lui sclava, cand vrea, cum vrea, si cu certitudinea ca in momentul actului el e singurul care se bucura de favorurile ei. Insa fiecare om care moare pe valea Prahovei moare partial din vina liotei de ministri ai transporturilor si secretarilor de stat care nu au reusit sa construiasca o autostrada intre cele mai mari orase ale Romaniei.

160 de kilometri. Din care vreo 60 (mai putin de jumatate) complicati. Ei bine, nu s-a putut. Intai, cel mai luminat fiu al poporului, Ceausescu, a vrut sa faca autostrada pana la megalopolisul Pitesti. Apoi, toata suflarea tarii si-a incordat muschii sa faca lumea sa ajunga repede la mare. Lumea din Bucuresti, evident, lumea din Brasov nu conteaza. Mai apoi, a devenit crucial sa construim bucatele de autostrada prin Ardeal, 30 de km ici, 40 de km colo, asa, sa fie. Timp in care pe valea Prahovei si pe valea Oltului mor pe capete oameni nevinovati.

Fiind un popor ingenios, gasim repede solutii. Risipim sute de politisti care sa aiba grija ca fiecare masina fara ITP, RCA, triunghi reflectorizant, vesta nu stiu de care, sa lase o suma oarecare pentru bunastarea statului roman. Dam bani pe afise pe care scrie “Nu muriti!”, Viata e mai misto decat moartea”, “Moartea sucks”. Reducem viteza maxima permisa la 30 Km/ora, apoi la 20 de Km/ora, apoi la 5 km/ora. Dupa care, cand mai mor cativa, venim si rostim cu emfaza celebra sintagma “neadaptarea vitezei la conditiile de trafic”. Si ne ofticam cand ninge la munte.

Ce-ar fi sa privim lucrurile nitel invers? Nu viteza este neadaptata la conditiile de trafic dragi ministri. Conditiile de trafic sunt neadaptate la viteza. Viteza la care ne obligati voi prin “amenzile” pe care trebuie sa le plateasca fiecare om care munceste in Romania. Ne trebuie viteza ca sa va putem plati taxele. Ca dupa aia nu mai aveti bani sa puneti panourile alea dragute pe care scrie “Nu muriti azi”. Tirurile trebuie sa circule pe soselele din Romania pentru ca altfel nu vor avea bani de impozite. Oamenii trebuie sa faca pe dracu in patru sa fie in 4 locuri deodata pentru ca altfel nu au bani de CAS. Dubele trebuie sa depaseasca pe linie continua pentru ca daca nu o fac si fac 5 ore de la Bucuresti la Brasov nu mai au bani de dat la buget.

Eu as inlocui una dintre sarbatorile nationale ale romanilor (oricare) cu “ziua mortilor necunoscuti pe sosele”. Si as obliga ministerul transporturilor ca in fiecare an, imbracati in negru, sa depuna coroane si jerbe la un monument (ridicat cu banii cu care se pun afise pe care scrie “Viata e mai misto decat moartea”) si sa-si ceara public scuze. In fiecare an. Sa facem un mausoleu pentru autostrazile moarte. Care inseamna sute de oameni morti. Si pe fiecare imbecilitate facuta pe bani publici as scrie “aici sunt vietile dvs.”. Cu banii dati pe acest monument s-ar fi putut construi 1m de autostrada. Existenta lui ar fi salvat o viata.

7 Responses

“Sper sa nu mor pe vreo sosea. ”

Speri mata…

:)

Dar… nu se stie :)

Iulian, ai prefera… sa se stie? :)

-Nu exista morti ‘necunoscuti’ pentru ca daca nu ar fi cunoscuti nu s-ar sti ca sunt morti.Lozinca cea mai potrivita ar fi ‘viata nu-i ca moartea,deci “sa traiti bine”.Care vreti,care puteti,care,cum,mai ramaneti…eee?

“Viata are prioritate!” si tu ne-ai incanta cu replica : “inseamna ca moartea are cedeaza trecerea”.

Nitel l-ai introdus voit? Ca am dispute ca e doar regionalism :)

Nitel s-a strecurat pe nesimtite. Nu stiu daca e regionalism, nu cred, mie mi s-a parut intotdeauna un “putin” spus ceva mai putin apasat… :)

stii cum se constuieste aici o autostrada?
mihai a plecat in nord si ultimii 100 de km sau mai mult (trebe sa il intreb) i-a facut pe un drum de tara. cand s-a intors, dupa vreo luna, acelasi drum…era autostrada. ceva, undeva e wrong fundamental. :)

Ana: eu cred ca diferim foarte tare in ce priveste putinta, ce nu inteleg eu e de ce diferim in ce priveste vointa, daca incepeam autostrada Bucuresti – Brasov acum 20 de ani si nu era inca terminata, parca mai intelegeam. Ce nu pricep e de ce dureaza atat sa priceapa lumea cat e de importanta si cum nu se mai poate trai fara ea. Mai precis, cum spuneam si mai sus, fara ea se moare. Degeaba.

Leave a Reply